A baba-mama torna otthon is elkezdhető

Baba-mama torna

A szülést követően rengeteg kismamában felmerül, hogy jó lenne megszabadulni a terhesség alatt felszaladt kilóktól. De ha nem is feltétlenül a fogyás a cél, a mozgás mindenképpen üdvözlendő lehet a 9 hónap alatt ellustult izmoknak. Az internetet böngészve számtalan olyan helyet találhatsz, melyek ebben a segítségedre lehetnek. Egy szőnyeggel, no meg némi szabadidővel azonban otthon is nyugodt szívvel elkezdheted a kicsivel való tornázást.

Habár a szülést követően szinte az összes kismama fejében megfogan a gondolat, hogy hogyan szerezhetné vissza egykori alakját, azzal azért mindenki tisztában van, hogy a különböző fogyasztószerekkel ilyenkor jó, ha óvatosan bánik az ember. Sőt, leginkább sehogy! A szoptatás időszaka alatt jobb, ha távol tartja magát minden édesanya ezektől a készítményektől.

Ebben az időszakban a diéta, a koplalás sem lehet megfelelő választás. A gyermek szervezetének ugyanis szüksége van az anyatejben lévő fontos tápanyagokra. De akkor mit tehetsz?

Néhány szó a baba-mama tornáról

A baba-mama torna megfelelő módszer lehet mind az anyuka egészségmegőrzésére, mind pedig a pici szocializációs készségeinek megalapozására. Mindezen felül egy kis időnyi kiszakadásra is lehetőséget ad abból az édes mókuskerékből, amit a baba megszületése teremtett körülötted.

Bokros teendőid közepette a baba-mama torna nemcsak kizökkenés a dolgos hétköznapokból, de a tapasztalatok szerint jótékony hatással van mindkettőtök hangulatára. A zenére történő torna segít ellazulni a babának, az anya közelsége nevetésre készteti őt, a jókedv pedig csakhamar átragad a mamára is.

5 gyakorlat az egészségedért és a baba jókedvéért

1; Feküdj egy szőnyegre, húzd fel a lábad úgy, hogy a talpad a földön legyen. Tedd a babát a hasadra, a hátát pedig támaszd a felhúzott lábadnak. Hóna alatt tartsd meg őt, majd óvatosan húzd fel a felsőtested, úgy, hogy a derekad ne emelkedjen fel a szőnyegről. Minden felemelkedésnél mondj valamit a picinek, meglátod, hamar kacajra fog fakadni.

2; Maradj az előzőekben felvett testhelyzetben: háton fekve, lábaid felhúzva úgy, hogy a talpad a földön van. Emeld el a babát a hasadról, és húzd a mellkasod fölé. Itt tartsd meg őt, majd nyomd ki fölfelé. Itt is, ahogyan az előző gyakorlatnál, mindig, amikor leereszted a csöppséget, mosolyogj rá, és mondj neki valamit. A mozdulatsor tökéletesen átmozgatja a váll, a kar és a mellizmokat.

3; Tedd vissza a kicsit a hasadra. Testhelyzeted pedig maradjon még mindig az előzőekben felvetthez hasonlóan. Tartsd biztosan a babát, és lassan nyomd fel a csípődet, majd engedd vissza. Ez a gyakorlat, ahogyan az első is, kitűnően megmozgatja a hasizmaidat.

4; Állj fel a földről, és vegyél fel egy terpeszállást. A csöppséget emeld a mellkasodra, majd enyhén hajlítsd be a térded, és vissza. Ha igazán keményen meg szeretnél izzadni, akkor a gyakorlat legalacsonyabb pontján – tehát a hajlított térd szakaszban – meg is tarthatod a testhelyzetet 5-6 másodperc erejéig. Ez a mozdulatsor remek hatással van a külső- és belső combizmokra egyaránt.

5; Az utolsó gyakorlat neve: kitörés. Maradjon a gyermek a mellkasodhoz fogva. Egyik lábaddal lépj előre úgy, hogy a térded legyen kissé hajlított, a súly pedig az első lábadra kerüljön. Tartsd meg a pozíciót, majd lépj vissza. Ezt követően a másik lábadon a sor. Lépj előre azzal is, és tarts meg a testhelyzetet. A gyakorlatsor tökéletes a fenékizom erősítésére.

A gyakorlatok ismétlési száma nincs kőbe vésve, amíg az időd engedi, illetve amíg a baba élvezi a játékos tornát, addig végezheted. Ha igazán elszánt vagy – és elfoglaltságaid közé be tudod szorítani –, akár napi rendszerességgel is végezheted a baba-mama tornát. Ha nem, akkor elég heti 2-3 alkalom is.

Vélemény, hozzászólás?